2012. október 26., péntek

Számok, méretek

Optimistán kezdtem a napot, de tényleg. A legrosszabb, amire számítotam, az az volt, hogy a bal pf-ben  lévő 3 kisebb méretű tüsző elkezdett felszívódni (vagy már fel is szívódott). A jobb petefészekben viszont - mivel abban kerek 48 órával ezelőtt 3 egységes méretű, szépen növekvő tüsző is volt - 3 db kb. 15-16 mm-es tüszőt reméltem, mivel ugye a tüsző naponta kb. 1-2 mm-t nő.

Most nem a tegnapelőtti szonográfus volt, hanem egy másik nő, aki se szimpi, se kedves, se kommunikatív nem volt. Síri csöndben tette a dolgát; úgy éreztem magam, mintha temetésen lennék. A sajátomon. Nem mondott semmit a méhnyálkahártyámra sem, úgy kérdeztem rá, hogy pontosan milyen vastag is jelenleg. 8.7 mm.
Először a bal oldalra nézett el, ahol már csak 1 kicsi tüszőt talált, mérni sem érdemes méretben. Láttam a képernyőn én is, hogy nem nagyon van mit nézni, de azért jobban szerettem volna, ha kommentálja is a látottakat. A jobb oldalon pedig annak ellenére, hogy alig 2 napja itt még 3 szép tüsző volt - 1 db 10 mm-es és 2 db 12 mm-es - ő most csak kettőt látott: 1 db 19 mm-est és 1 db 15 mm-est mért. Ennyi. És mindent úgy kellett kihúzni belőle.
Nagyon rosszul érintett, és mire a kocsihoz értem, már bőgtem (biztos a hormonok). Hová tűnt a harmadik tüszőm? Eddig úgy tudtam, hogy bármelyik tüsző, ami eléri a 11 mm nagyságot, az igen nagy valószínűséggel eljut később az ovulációig is. De ha én ebben is kivétel vagyok, azért az akkor is túlzás, hogy 48 óra múlva már nyoma se legyen a tüszőnek, nem? Hát még a bal oldali egyik kicsi is látható volt ma. Ugyanakkor azt sem mondhatom, hogy kapkodott volna a nő, mert jó sokáig elnézelődött meg méricskélt bennem.
Nem egészen értem a számokat sem, ha 2 napja 12 mm volt a legnagyobb, hogy a francba lehet az ma már 19?!? Vagy ha az 19, akkor a másik mér' csak 15? Mi van, ha abban nem lesz elég érett a sejt (ha van benne ugye...)?

Amint hazaértem, rögtön utánanéztem a tüszők pontos növekedésének, és azt találtam, amit a klinikán a nővér is mondott, hogy gonadotropin ciklusban (ez van most nekem ugye) 16 - 20 mm között számít érettnek a tüsző, és ekkor már lehet is repeszteni. Stimulált ciklusban pedig többet, 3 mm-t is simán nőhet a tüsző naponta. Ez egy kicsit megnyugtatott.

Azóta meg már megtudtam a ma reggeli (hajnali) ösztradiol szintemet is: 2193.
Ami viszont roppant ígéretes 2 tüszőre nézve! Tüszőnként kb. 1000-ret kell számolni, ez az optimális  érték egészséges, érett tüsző esetén, ha pedig az érték nem éri el az 500-at sem tüszőnként, inkább törölni szokták a ciklust, mert az rossz petesejtminőségre utal. Csak holnap este megy a tüszőrepesztő, addig még egy kicsit nő az ösztradiol is, és így ha végül netalántán mégis hárman vannak, talán-talán az sem lesz annyira gáz, de tény, hogy ehhez az értékhez jobb a kettő. Vagy ha úgy oszlik meg, hogy kettő jobb minőségű, meg egy kevésbé? Oké, abbahagyom, hétfőn úgyis minden kiderül.
Merthogy az orvos is azt mondta, hogy továbbra is gyönyörű az ösztrogénem, úgyhogy ő nem törölné a ciklust, hanem menne tovább, 2 tüszővel is. Holnap reggel adom be az utolsó adag Gonalt és a Lucrint, holnap este pontban 8.15-kor pedig megy a 2 x 250 mcg Ovidrel (erről még hűtőmágneses emlékeztetőt is kaptam! :D)

A méhnyálkahártya tehát ma reggel 8.7 mm volt, ami egyáltalán nem rossz, és még 3 nap van a leszívásig, szóval addig is simán fog még vastagodni (napi kb. 1-1.5 mm-t elméletileg, aztán ovuláció után is még valamennyit, de ekkor már inkább a "szerkezeti átalakulás" a jellemzőbb. A méhnyálkahártya az ösztrogénemelkedés hatására kezd vastagodni, és a progeszteron az, ami őrzi a vastagságát, gondoskodik a folyamatos vérellátásáról és beágyazódásra alkalmassá teszi a felszínét).

A leszívás tehát jövő hét hétfőn lenne, és a kevés tüszőszámra való tekintettel már kedden vagy szerdán vissza is kapnám ő(ke)t. Reméljük a legjobbakat, nagyon rámfér most a drukk!!! Ha úgy nézem, már az kész csoda, hogy egyáltalán idáig eljutottam, nemigaz? :)

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

drukk-drukk-drukk-drukk-drukk++++++++++++++++++++++++
szandi

Nyonyeszka írta...

Volt nekem 24 tüszőm is, meg 9 is. Egyikből sem lett eredmény, de még fagyasztásra sem voltak alkalmasak. Nem a mennyiség a lényeg, hanem a minőség. Az egy gyerekhez pontosan egy szép sejt kell. :-) Az meg megvan. :-) ++++++++++++++++++++++++

Audrey írta...

A 2 bőven elég, egyből most lesz gyerek, a másik meg kistesó lesz 2 év múlva! :) drukkkk.....

Popi írta...

Veled reménykedek és millió drukkotok küldök :)

Névtelen írta...

Nagyon dukkolok,igazán megérdemelnéd ezt a babát,puszi,Micro

Meni írta...

Draga, az UH eredmenyen ne izgasd magad ennyire, mert beleorulsz (tudom, konnyu ezt mondani). Ha ugyanazon a gepen, ugyanaz a technikus csinalja, akkor TALAN lehet hasonlitgatni az eredmenyt. Amugy szerintem teljesen felelseges, bar termeszetesen en is csinalom, amilyen hulye vagyok. Egy honappal ezelott jartam ugy, hogy 9. napon volt egy szep, 13 mm tuszom, es a 11. napon a technikus nem latott semmit. Ezen meg az orvosom is csodalkozott, vissza is hivott kesobb, es hupsz, megvolt ujra, immar 17 mm-esen. No comment.

Szivbol kivanom, neked, hogy ket honap mulva mar azon idegesitsd magad, hogy a baba merete miert ennyi meg annyi...az is "jo moka", aztan megis mennyire ez minden almunk ugyebar? ;)

Borcsa írta...

Drága Ezütmackó, csak így tovább!
Meninek igaza van, az UH-eredményen ne izgasd magad túlságosan. Nekem eddig három lombikom volt, 2-1-2 beültethető embrióval, ami nagyon kevésnek számít, most mégis van egy óvodásom és egy pici babám ;-) neked is van már egy fiad, aki ékes bizonyíték arra, hogy képes vagy megfoganni és kihordani egy babát, ha pedig egyszer már sikerült, másodszor sem lesz akadálya. Az első lombiknál nekem is volt egy "megtorpanás" a 9. nap tájékán, három napig semmit nem nőttek a tüszők, akkor emeltek a gyógyszeradagon. Ja, és végig négy tüszőt láttak, meg egy kisebbet, amelyiket nem is sorolt fel az orvos az UH-n, aztán mégis hat sejtet szívtak le. Szóval a számok és az UH azért becsapósak tudnak ám lenni ;-) az ösztrogéned szép, úgyhogy nem baj, ha kevés a tüsző, a minőség számít.
Nagyon várom a további híreket!!!!
Ölellek!
Borcsa

Névtelen írta...

Nagyon szurkolok és minden jòt kívánok!

Névtelen írta...

Kedves Ezüstmackó!
Most találtam rá a blogodra, most vagyok túl egy sikertelen lombikon 3 sikertelen inszemináció után. A blogod olvasgatva lett egyre világosabb, amit éreztem az elejétől, hogy a csilli-villi nagyhírű meddőségi centrumban sem figyelnek ám sok mindenre. Most szeretnék én is jobban utánajárni a kissé magas TSH értékemnek, miután a családban van több pajzsmirigy problémákkal küzdő családtag is.
Nagyon sok mindenen átmentél, és nagyon sok hasznos dologra jöttél rá közben, köszönjük, hogy megosztod ezeket!
Minden jót kívánok :-)

Nani írta...

Hűű, nagyon várom, hogy jelentkezz újra, annyira nagyon drukkolok Neked!!!