2009. május 15., péntek

15 nap...

A ciklus 16. napján a babára váró nők nagy része még javában LH tesztel. Én pedig betétet veszek elő, mert megjött... Ismét egy 15 napos ciklust zártam :o((( El sem tudom mondani, mennyire el vagyok keseredve :o( Tudtam róla, hogy így lesz, mert már a ciklus 7. napján fent volt a hőm és fent is maradt, egészen máig. Én naív, eleinte még azt hittem, talán tévedés volt az a kevés menstruációs vérzés és talán mégis terhes vagyok. Persze a tesztek azonnal észhez térítettek.
Amióta mérem az ébredési hőmet a Fertilityfrienden, a ciklusaim hossza így alakult: 24 napos, 24 napos, 17 napos, 26 napos, 14 napos, 27 napos és végül ez a 15 napos. 

A mindössze 14-17 napos ciklushossz semmiképp sem normális, ez bizony már önmagában is gáz. Így pedig, hogy én még ezekben az extra rövid ciklusokban is ovulálok, kisebb fajta biológiai csoda vagyok... Ennyi idő alatt nyilvánvalóan nem tud megérni egy petesejt sem, így nem is értem, hogy lehet tüszőrepedésem és hogy kezdődhet el a luteális fázis. Ezt a ciklust (5. vagy 6. napi ovulációval) már a fertilityfriend sem tudta értékelni, nem rajzolta be a cover line-t, annyira rövid ez a peteérési fázis. Márpedig volt ovulációm, ezt a 12. napi vérvételem progeszteroneredménye (33 nmol/L) is egyértelműen igazolja.

Most komolyan össze kell szednem magam, hogy bármi pozitívat tudjak írni... De mégis van.
Először is, a progeszteronszintem még soha nem volt ilyen magas: menstruáció előtti 4. napon 33 nmol/L. Előtte tehát nyilván még magasabb volt (a progeszteron a luteális fázis közepe felé- vagy pár nappal az előtt - éri el a csúcsot,  és utána kezd fokozatosan csökkenni - ha nem jött létre terhesség) 
Persze szerintem még így is alacsony egy kicsit, de messze a legmagasabb az eddigi véreredményeimet nézve. Az okot pedig a Vitex-ben látom, amit cseppek formájában, a ciklus 4. napján kezdtem el szedni (akkor vettük meg)

Az ösztrogén és a progeszteron változása egy normál ciklusban nagyjából így néz ki:


A Vitex (Agnus Castus, azaz barátcserje) a legáltalánosabb természetes "csodaszer" azoknak, akiknek bármi gondjuk van a ciklusukkal: ha túl hosszú, lerövidíti, ha rövid, meghosszabbítja, peteérést eredményez(het) olyanoknál is, akiknek addig nem volt, enyhíti a premenstruációs szindróma (PMS) tüneteit. Jótékony hatása van a ciklusra: a túl magas prolaktinszintet leviszi, optimalizálja a progeszteronszintet a luteális fázisban, természetes egyensúlyt teremt. Azt mondják, adni kell neki időt és hosszabb ideig kell szedni (2-3 hónap), mire teljesen kifejti a hatását és beállítja a ciklust. 

Persze, jogos lenne a kérdés, hogy és akkor most én 15 napos ciklussal minek is örülök? Igen, ha nem lett volna vérvételem a ciklus 2. napján, akkor valószínűleg félre is tenném a Vitexet, hogy köszönöm, megpróbáltam, nem jött be, nem akarok több időt adni.
De volt vérvételem a ciklus 2. napján, ahol az ösztrogénszintem 1114 pmol/L volt. 
Az ösztrogén csak az ovuláció előtt pár nappal éri el a csúcsértéket, ekkor lehet ilyen magas szintű, a ciklus 2. napján viszont még nagyon alacsony, 300 pmol/L-nél kevesebbnek kellene lennie. Nálam az 5. napi ovuláció magyarázza a 2. napi durván magas ösztrogénszintet - azaz már ekkor lehetett tudni, hogy nagyon közel az ovuláció, így ez a ciklus eleve kudarc és nem lehet több két hetesnél. A Vitex-et pedig csak ez után (ciklus 4. napja) kezdtem el szedni, és a progeszteronban mindenképp már most látom a jótékony hatását, úgyhogy folytatom ebben a ciklusban is.

Most jó ciklusom lesz (holnap persze ismét vérvételre kell mennem...), az ugyanis egyértelműen megfigyelhető volt az elmúlt 2 évben, hogy két rövid ciklusom rögtön egymás után sosincs. 

Mit is mondhatnék? Új ciklus, új remény?

6 megjegyzés:

Névtelen írta...

Jaj Istenem, nagyon szurkolok Erted puszikaa (Berny) Nem tudom h hogyan mukodik ey a blog rendszer..egyszer sikerult beregisztralnom, de ne sikerul a tovabbiakban belepnem :(

nani írta...

Pont ezt akartam írni, hogy egy rövidebb ciklus után egy hosszabb jön és most szeded ezt a cseppet is. Ehhez még hozzátesszük, hogy hányan szorítunk Neked, akkor egész jó esélyekkel indul ez a ciklus!!! És tényleg legyél kitartó a cseppel, fontos, hogy ne hagyd abba. Azok alapján amit írtál szerintem tuti segíteni fog. És nem mellesleg kell az embernek egy kapaszkodó, amiben hihet, hogy segít!!!! Nagyon-nagyon szorítok, olyan szép időszak ez a május-június, hogy most egy csomó csoda érkezik.... az egyik remélem hozzád és kisbaba formájában!
Nagyon-nagyon szorítok!!!!

Névtelen írta...

Az elozo postom utan lattam ezt, tehat ismered a Vitexet. A réti herének adj egy eselyt. Ha tudsz angolul, tenyleg olvass utana, megerheti.

Ezüstmackó írta...

Szia!
Írtam Neked az előző posthoz, remélem még olvasol :o) Nagyon köszi mindent még egyszer!

Névtelen írta...

szia. azóta mi lett veled? nekem is pont ez történt, a ciklus 4.napján ovuláltam, menstruáció alatt, igy ez sem a mi hónapunk, hisz ilyenkor nincs akció. 11nap mulva megjött:( az állandó 28as ciklusom után. egy palástfű tea-kura után. igy félre is teszem, nekem nem jött be...szomoru vagyok

Petre Veronika, perinatális szaktanácsadó, gyászcsoportvezető írta...

Szia!

Érdeklődni szeretnék, hogy még mindig vársz babára?

http://kristalykert.blogspot.com/2012/03/var-rad-baba.html