2009. június 16., kedd

Fejlemények

Ma is voltam a dokimnál, el szerettem volna kérni a párom eredményeit, meg beszélni vele a hogyan továbbról. Elmondtam neki ugyanazt, amiről az előző postomban is írtam (persze nyugodt hangnemben), meg is hallgatott szépen, de okosabb nem lettem. A méhnyálkahártyámmal az uh-kon semmi gond nem volt, ovuláció előtti időben 8 mm, az tökéletes. Csak azt mondta ismét, hogy szerinte - bár kétségtelenül van rendszeres ovulációm, sőt túl sok is... - idősebbek a petefészkeim, mint az a korom által indokolt lenne, nem működnek tökéletesen. A férjem eredményeivel is gond van ugye, úgyhogy most jutottam el oda, hogy azt mondtam, elég, nem húzom tovább az időt fölöslegesen.

Mondtam a doktornőnek, hogy a férjem frissen kiderült eredményei és az a tény, hogy ovuláció körül ugye szinte minden nap együtt voltunk, néha többször is, egyértelmű magyarázatot ad arra, hogy miért nem lett terhesség a Clomidos ciklusban sem. Megkérdeztem, nem lehetne-e ennek fényében újra kezdeni egy 3 hónapos Clomidos kezelést (ahogy azt a prof is javasolta egyébként), de ezúttal biztosabbra menni és IUI-t (intrauterine insemination) kérnék hozzá. Ha már gyógyszeres stimulálás, legalább ennyivel is szeretném növelni az esélyeket (a prof simán ágyban, párnák közti feljuttatást javasolt, de akkor még nem tudtuk a férjem eredményét)
Aztán ha nem jön össze 3-4 próbálkozásra sem, akkor belevágni az IVF-be. Ez utóbbitól viszont egyelőre tartok, azért a szervezetnek mégiscsak megterhelőbb (na meg a pénztárcának is...)
Velünk pedig elméletileg nincs olyan gond, ami miatt csak az IVF lenne a megoldás, nincsenek elzáródva a petevezetékeim, és a férjemnek sincs semmi olyan problémája, ami miatt csak így lehetne babánk.
Egyetértett, és máris felírta a Clomid receptet és a beutalót az IVF-eseknek, hogy vegyenek fel a programba :o) Átballagtam szépen és már rögtön jövő hét péntekre kaptam is 2 időpontot, lesz egy "nurse appointment", ahol elmondják, miről is szól ez az egész, mit kell tennem stb. és én is feltehetem a kérdéseimet, ill. lesz egy "accounts appointment", ahol elmondják, mennyibe is fog ez nekünk kerülni. (érdekes, hogy egyszerre ez nem megy, és külön időpontot kell kérni rájuk... még azt is megkérdezte az ügyintéző, hogy szeretném-e ha egy napon lenne ez a két időpont, vagy inkább különböző napokon óhajtom (...)

Szóval, június 26-ára 10.00 és 10.30-ra kaptuk az első időpontokat, és remélhetőleg már a következő ciklusban elkezdhetjük az inszemet!!!
Sokáig szerettem volna minden ilyesmit elkerülni, mondván az lehetetlen, hogy nekünk csak így lehessen újra gyerekünk és próbálkoztam mindenféle természetes dologgal, hogy sikerüljön. De komolyan mondom, most megkönnyebbülést érzek. Hogy végre tényleg történik valami, egyre közelebb kerülünk a kistesóhoz! :o)) Tudom, hogy kicsi az esélye, hogy már az első sikerülhet, de nagyon reménykedem benne, hogy valamelyik inszem igenis sikerülni fog.

p.s. a ciklusom 9. napján vagyok, és ovulációm még nem volt, ami szerintem egyértelműen a vitex miatt van. Gyakorlatilag csak az első nap volt normális vérzésem, a másodikon nagyon minimális, a harmadikon meg már csak még minimálisabb barnázás... Emellett ugyanúgy éreztem a melleim teltségét és a luteális fázis minden tünetét magamon, ahogy a korábbi 15 napos ciklusaimban is végig, úgyhogy szerintem a Vitex nélkül ez is csak egy 15-17 napos ciklus lett volna. A hőgörbém furcsa, 36.5-nél, az eddigi cover line-on toporog, mintha nem tudná eldönteni, hogy most fel vagy le menjen. A vitexet tovább szedem és nagyon remélem, hogy min. 20 napos ciklusom lesz - ez most azért is nagyon fontos, mert az IUI tanácsadás csak jövő pénteken kezdődik, és az lesz a ciklus 19. napja. Ha ez előtt megjön, akkor lőttek az új (normál) ciklusnak és majd csak az az utániban kezdhetünk (a tanácsadás megléte alapfeltétel, hogy elkezdhessem a Clomidot). Úgyhogy nagyon remélem, hogy a Vitex-szel kihúzom most jó sokáig, az sem érdekel, ha most kivételesen egyáltalán nem ovulálok.

Érdekesség még, a férjem leletén:
"Morphology: 78% abnormal" - és a normál tartomány a lelet szerint az, ha az abnormális egyedek aránya 85 % alatt van!! Én teljesen elhűltem, hogy ezt nyilvánították eddig jónak. Az új eredményén meg 85% az abnormális morfológiájú...
Eredetileg úgy szeptemberig szerettem volna még próbálkozni a Vitex-szel meg a teákkal, de ez volt az a pont egyébként, amikor azt mondtam, hogy ha Clomid, akkor IUI-t szeretnék hozzá.

1 megjegyzés:

Nani írta...

Tudom, hogy Te érze, mi a helyes döntés! Így vagy úgy, de jön a baba, meglátod! Puszillak, és nagyon szorítok!!!